MARINE – Jachty Łodzie Statki
Ogrzewania
Klimatyzacje
Luki i dachy przesuwne
Lodówki
Systemy gaśnicze/ detekcja
Elektronika jachtowa
Komfort na pokładzie niezależnie od pogody.
Ogrzewania do jachtów, łodzi, statków oraz barek
W swojej ofercie posiadamy ogrzewania zarówno powietrzne jak i wodne.
Ogrzewania powietrzne działają na zasadzie ogrzania powietrza przepływającego przez jego wnętrze. Ogrzane powietrze rozprowadzane jest po kabinach za pomocą elastycznych rur. Ogrzewania powietrzne posiadają również funkcję wentylacji. Wykorzystując budowę ogrzewania oraz sposób zabudowy, możemy dostarczyć do wnętrza jachtu świeże powietrze. Ogrzewania powietrzne z serii Air Top świetnie sprawdzą się do zapewnienia komfortu żeglugi ale również pomogą w suszeniu sztormiaków.
Ogrzewania wodne ogrzewają płyn w układzie do którego zostały podłączone. Agregaty wodne znajdują zastosowanie na większych jednostkach, gdzie możemy wykorzystać ich ogromny potencjał.
W naszej ofercie znajdą Państwo ogrzewania wodne od 4 Kw do 15 KW ( produkcji Webasto) oraz
Ogrzewania od 7kw do 120kw ( które można połączyć wspólnie do 7 urządzeń, co daje nam moc 840 kw) – Ogrzewania firmy POST
Ogrzewania Wodne dają wiele możliwości, do układu wodnego możemy podłączyć nagrzewnice przy pomocy których zagrzejemy kabiny, następnie do układu możemy podłączyć bojlery do grzania wody użytkowej. Zdążają się również większe zabudowy gdzie ogrzewania zostają podłączone w duży system grzewczy wraz klimatyzacją, dzięki której możemy zapewnić komfort niezależnie od warunków pogodowych jak i rejonu świata w którym się znajdujemy.
Dzięki ogrzewaniom marki POST oraz klimatyzacją Webasto jesteśmy w stanie zapewnić komfort od jachtów po statki.
Naszym klientom oferujemy wsparcie w doborze urządzeń jak również ich montaż i serwis.
Klimatyzacje Marine
W dzisiejszych czasach klimatyzacja pożądana jest również na jachtach.
Klimatyzacje posiadają również funkcję ogrzewania, zależną jednak od temperatury wody morskiej, wykożystująć klimatyzację działającą przy wykorzystaniu wody lodowej możemy podłączyć do takiego układu ogrzewania i wykorzystać klimatyzację do grzania pomieszczeń z wykorzystaniem wymienników od klimatyzacji
Zapraszamy do kontaktu odpowiemy na wszystkie Państwa pytania oraz doradzimy i zamontujemy wybraną przez Państwa klimatyzację .
Klimatyzacja dla Głodnych wiedzy
Klimatyzacja jachtowa staje się coraz bardziej popularna – również w Polsce.
Do nieustająco bardzo dużego zainteresowania ogrzewaniem Webasto do jachtów – które pozwalają nam, żeglarzom, wydłużyć sezon – klienci dołączyli duże zainteresowanie klimatyzacjami, które również posiadają funkcję grzania.
Istnieje wiele rozwiązań klimatyzacji dedykowanych do jachtów oraz roboczych jednostek pływających. Najbardziej popularnymi klimatyzacjami do jachtów są klimatyzacje kompaktowe – bardzo dobrym przykładem takiej klimatyzacji jest seria BlueCool Seria S. Są to klimatyzacje, które odbierają ciepło ( chłodzą ) z pomieszczenia w którym się znajdują. Klimatyzacja która stoi zazwyczaj w zabudowanej szafie w jej dolnej części, zasysa powietrze z kabiny następnie „chłodzi” i za pomocą układu rozprowadzenia powietrza dostarcza do kabiny lub kabin. Tak więc możemy zastosować jeden klimatyzator lecz przy pomocy trójnika rozdzielić „schłodzone” powietrze do dwóch kabin. Należy jednak pamiętać, że klimatyzacja do poprawnego działania kontroluje temperaturę na zasysie powietrza do schłodzenia, więc przy osiągnięciu zadanej temperatury do której klimatyzacja ma schłodzić pomieszczenie będzie brana tylko temperatura z pomieszczenia w którym został zamontowany czujnik temperatury.
Zdjęcie klimatyzacji i zdjęcie zabudowanej klimatyzacji na jachcie
Klimatyzator BlueCool Seria S składa się z podstawy montażowej, na której zamocowana jest klimatyzacja, kompresora, parownika, skraplacza i wentylatora.
Na całość układu klimatyzacji BlueCool składa się jednak więcej elementów.
Do pracy klimatyzacji potrzebna jest woda zaburtowa, która przepływając przez skraplacz ma za zadanie odprowadzenie ciepła z czynnika chłodniczego przejętego przez parownik od powietrza z kabiny. Dlatego, zgodnie z prawami termodynamiki, mówimy o zabieraniu ciepła z kabiny a nie dostarczaniu chłodu. Wodę zaburtową dostarczamy do klimatyzacji przy wykorzystaniu ujęcia dennego oraz pompy wody morskiej. Jak wspomniano, klimatyzatory mają również możliwość ogrzania kabin poprzez odwrócenie obiegu przy wykorzystaniu wody zaburtowej. W tym procesie odzyskujemy ciepło z wody zaburtowej (lecz temperatura wody zaburtowej nie powinna być niższa niż 7 °C)
Klimatyzacje BlueCool Seria S występują w mocach od 6000 BTU/h do 27000BTU/h
Sterowanie klimatyzacji BlueCool seria S może się odbywać lokalnie z wyświetlacza My Touch lub dodatkowo, jeżeli jest taka potrzeba, za pomocą aplikacji w telefonie przy wykorzystaniu modułu BlueCool Connect.
BlueCool Connect daje dodatkowe możliwości – w przypadku np. usterki która może zdarzyć się w odległym porcie – serwis instalujący jest w stanie połączyć się z klimatyzacją i zdiagnozować ją na odległość.
Zdjęcie Mytouch i aplikacji telefonicznej
Klimatyzacja BlueCool Seria C – Systemy klimatyzacji z agregatami chłodniczymi wody lodowej- chillerami
W przypadku, w którym zachodzi konieczność klimatyzowania większej ilości kabin, warto pomyśleć o zastosowaniu klimatyzacji z centralnym systemem chłodniczym. Seria C w odróżnieniu od serii S skonstruowana jest w taki sposób, aby z jednego centralnego agregatu chłodniczego rozdzielić moc chłodniczą pomiędzy kilka niezależnych jednostek wentylacyjnych, zwanych fachowo Air Handler’ami. Rozwiązaniem jest stworzenie układu wody lodowej pomiędzy jednostką centralną a urządzeniami wentylacyjnymi. Woda lodowa to nic innego jak mieszanina wody i glikolu, temperatura tej mieszaniny utrzymywana jest w temperaturze ok 5°C. Podobnie jak w serii S do odprowadzenie ciepła z czynnika chłodniczego przejętego przez parownik również tutaj woda zaburtowa pobierana jest za pomocą pompy wody morskiej
Seria BlueCool C posiada również możliwość ogrzewania przy wykorzystaniu odwróconego obiegu oraz wody zaburtowej, podobnie jak w BlueCool seria S sprawność klimatyzacji do ogrzania zanika poniżej temperatury 7°C
Chillery z Serii C przeznaczone są średnich i większych łodzi. Urządzenia dostępne są w mocach od 16.000 BTU/h do 108.000 BTU/h.
BlueCool Seria C zbudowana jest z wykorzystaniem technologii kompresorów o stałym wydatku co sprawia, że klimatyzacja działa zero-jedynkowo czyli zawsze ze stałą mocą lub jest wyłączona. Obieg wody lodowej stanowi jednak dobry bufor energii i użytkownik nie odczuwa wahania temperatury czy wilgotności.
W ofercie firmy Webasto znajdują się również klimatyzacje z zmienną prędkością obrotową kompresorów, seria tych klimatyzatorów nosi nazwę Blue Cool Seria V
Zdjęcie z zabudowy seria C
Klimatyzacja Blue Cool Seria V – Agregat ze zmienną prędkością obrotową kompresora
Podobnie jak klimatyzacje oparte na serii C tak samo klimatyzacje z chillerami Blue Cool seria V, zaprojektowane są z wykorzystaniem jednego centralnego agregatu chłodniczego z możliwością rozdzielenia mocy chłodniczej pomiędzy wymienniki ciepła w poszczególnych kabinach. Różnica polega na tym że klimatyzacja Blue Cool V posiada kompresor z regulowaną prędkością obrotową co pozwala na pracę kompresora z taką mocą jaka w danej chwili jest potrzebna w systemie. Klimatyzacja posiada również możliwość ogrzewania.
Klimatyzacja Blue Cool Seria V dostępna jest w mocach
V 50M – 8.500 – 50.000 BTu/h
V64T 8.500 BTu/h – 64.000 BTu/h
V77T 8.500 BTu/h – 77.000 BTu/h
Zarówno klimatyzacja Blue Cool Seria C jak i Blue Cool Seria V dają wiele możliwości podłączeń z innymi urządzeniami grzejącymi, dając nam możliwość zapewnienia pełnego komfortu cieplnego na pokładzie.
Poniżej przedstawiam jeden z bogatszych wariantów, które wybierał nasz Klient.
Klimatyzacja Blue Cool Seria V 77T o mocy 77.000 BTu/h z 6 wymiennikami, z czego 2 wymienniki znajdują się w mesie. Dodatkowo w każdym z pomieszczeń zamontowane zostały MyTouch, oraz system BlueCool Connect dzięki któremu klient będzie mógł sterować klimatyzacją za pomocą aplikacji. Aby zapewnić jeszcze większy komfort zainstalowano Ultimate Cabin Control – jest to urządzenie pozwalające zapewnić bardzo cicha pracę wentylatorów oraz sterowanie siecią air handlerów. Dzięki zastosowaniu technologii jednego centralnego agregatu chłodniczego zamontowanego w maszynowni oraz wykorzystaniu wody lodowej mamy możliwość podłączenia do klimatyzacji ogrzewania które niezależnie od temperatury wody zaburtowej będzie ogrzewało wnętrze jachtu przy wykorzystaniu wymienników ciepła. Zastosowano ogrzewanie to ogrzewanie firmy POST Marine Heating, które dzięki swojej konstrukcji umożliwia również podłączenie dodatkowych urządzeń. Zdecydowano się na wykorzystanie ogrzewania POST Marine Heating ze względu na możliwość ciągłej pracy. Klient zastrzegł że musi być to ogrzewanie które zostanie włączone w listopadzie i będzie działało do maja. Warunek ten był argumentowany faktem że jednostka pozostaje w wodzie przez cały rok. Klient dodatkowo wybrał opcje podłączenia dwóch bojlerów po 150 litrów z podwójnymi wężownicami, co daje możliwość grzania wody użytkowej przez piec jak również z układu chłodzenia silnika. W łazience zamontowana została podgrzewania podłoga, która ogrzewana jest z ogrzewania Post. Na życzenie klienta zostały zamontowane nagrzewnice w zęzach tak aby chronić przez zamarznięciem zawory denne oraz inne urządzenia znajdujące się w przedziałach technologicznych.
Warto również wspomnieć, że jako osoby układ zostały zamontowane dwa ogrzewania Webasto AirTopEvo 55 jako ogrzewania zapasowe i wspomagające, które dzięki zasysowi powietrza do ogrzania z zewnątrz doskonale pomogą usunąć wilgoć z wnętrza jachtu. Wyloty ogrzanego powietrza zamontowano w każdym z pomieszczeń zapewniając komfort nawet w najzimniejszych zakątkach świata.
Firma Webasto w swojej ofercie posiada jeszcze klimatyzacje
Blue Cool Seria P – Jest to seria profesjonalnych chillerów przeznaczona do średniej wielkości jachtów, super jachtów oraz łodzi komercyjnych. Oferują szeroki zakres wydajności chłodniczej od 30.000 BTu/h do 572.000 BTu/h . Są to urządzenia, które można dostosować do indywidualnych potrzeb klientów.
BlueCool Seria Q to seria klimatyzacji o dużych mocach chłodniczych powyżej 500 kBTu/h – urządzenia te są indywidualnie budowane zgodnie z wymogami klientów.
Poniżej przykład doboru klimatyzacji do jachtu
Przykład: Jesteś właścicielem jachtu i chciałbyś klimatyzować pomieszczenie o wymiarach 5 m (długość) x 5 m (szerokość) x2 m (wysokość).
Krok 1
Określenie kategorii kabiny Określ kategorię kabiny. Jako przykład podajemy kabinę o średniej powierzchni przeszklonej, np. salon pokładowy.
Krok 2
Określ objętość netto Określ objętość netto pomieszczenia (5 m x 5 m x 2m = 50 m 3 ; odjąć 20% na meble w pomieszczeniu; 50 m 3 – 10 m 3 = 40 m 3 ; Jeśli chcesz klimatyzować całą łódź, oblicz sumę pomieszczeń.
Krok 3
Określ swój region klimatyczny Określ region klimatyczny, w którym spędzasz większość czasu. Na przykład Morze Śródziemne jest „normalnym regionem” w kategorii klimatu
Krok 4
Określ swoje wymagania dotyczące klimatyzacji Wynik: Potrzebujesz systemu klimatyzacji o wydajności chłodniczej 20 000 BTU/h
Krok 5
Wybór pomiędzy systemem samodzielnym a systemem z agregatem chłodniczym W zależności od potrzeb można zdecydować się na system samodzielny lub system z agregatem chłodniczym o wydajności chłodniczej 20 000 BTU/h.
Luki i Dachy
Luki i dachy przesuwne dają dużo światła i świeżego powietrza.
Jako przedstawiciel firmy Gebo możemy zaoferować Państwu luki oraz iluminatory firmy Gebo.
Dachy przesuwne które oferujemy cieszą się dużą niezawodnością oraz bardzo dużym zainteresowaniem wśród producentów jachtów.
Dachy przesuwne od webasto.
Lodówki
W naszej ofercie znajdą Państwo lodówki jachtowe najwyższej jakości których producentem są światowi liderzy w produkcji lodówek turystycznych firmy Indel Webasto Marine oraz Dometic.
Miliony sprzedanych lodówek potwierdzają ich jakość oraz wysoki standard wykonania.
Lodówki jakie oferujemy produkowane są w różnych wykonaniach frontów od imitacji stali nierdzewnej poprzez plastik do stali nierdzewnej. Posiadamy lodówki pod zabudowę jak również agregaty do stworzenia swojej własnej lodówki. Lodówki przez nas oferowane są w wersjach szufladowych oraz z standardowymi drzwiami.
Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na dobór odpowiednich lodówek dla Państaw, a jeśli posiadają Państwo już lodówkę która niedomaga, pomożemy również w jej naprawie.
Systemy Gaśnicze detekcja
Fireboy-Xintex jest liderem wśród producentów systemów gaśniczych. Swoją pozycję firma zawdzięcza wykorzystaniu gazu Novec1230. Jest on bardzo efektywny w gaszeniu pożarów Klasy C, czyli pożarów osprzętu elektrycznego, który znajduje się, m.in. w maszynowniach jachtów.
Systemy gaśnicze wykorzystujące Novec1230 dzielą się na dwa typy: pre-engineered i engineered.
SERIA CG & MA <24m
Pre-engineered, seria CG oraz MA to system gaśniczy Novec1230, który może być używany na jachtach i łodziach rekreacyjnych o długości całkowitej mniejszej niż 24m. Dzięki dużemu potencjałowi gaśniczemu, ten typ systemu jest efektywny dla pomieszczeń o kubaturze od 0,7 m3 do 85 m3. Dla jednostek nieklasyfikowanych o kubaturze maszynowni do 495m3 oferowany jest system gaśniczy GA1-GA2.
SERIA FES >24m
System engineered jest przeznaczony dla większych jednostek o długości powyżej 24 m oraz małych statków morskich(15-24m). Zwiększa się również kubatura chronionej powierzchni – do 500 m3. Te systemy są indywidualnie projektowane.
Zalety systemu gaśniczego Novec1230
Do głównych zalet systemu gaśniczego Novec1230 używanych, m.in. na jachtach są efektywność i bezpieczeństwo. Gaz już po 10 sekundach osiąga poziom stężenia wystarczający do ugaszenia pożaru. Co więcej, tłumi wszystkie rodzaje ognia, jest bezwonny, nie przewodzi prądu i nie pozostawia osadów.
Ważnym atutem systemu gaśniczego Novec1230 stosowanego na jachtach jest też bezpieczeństwo użytkowania. Gaz nie jest toksyczny dla ludzi.
Nie można też zapomnieć o takim aspekcie jak ekologia. Każdy, dla kogo ważna jest odpowiedzialność za środowisko, powinien wybrać Novec1230 na jacht. System ten cechuje się szybkim rozkładem w atmosferze, nie wpływa na warstwę ozonową, a także może być ponownie napełniany.
Wykonujemy projekty instalacji gaśniczych na statkach.